września 27, 2017

Na Puszczy

Minęły dobre dwa tygodnie zanim zdecydowałem się na szybki wypad do Sompolna. Niby wcale daleko nie mam, niby ileś razy w swoim życiu przejeżdżałem przez miasteczko, ale ostatnio w żaden sposób nie było mi tam po drodze. Do dzisiaj.  


Sompolno jako takie nie było jednak celem mojej wizyty. Przemknąłem czym prędzej odpowiednimi uliczkami i po chwili, żegnając asfalt, stanąłem przed niewielką kępą drzew. Jesień od razu postanowiła się przypomnieć waląc mnie kasztanem w łeb i poprawiając kolejnym po grzbiecie.  




Zaledwie kilkaset metrów od centrum Sompolna, we wspomnianej już kępie drzew kryje się niewielka kaplica z 1732 roku. Kaplica „na Puszczy”, bo tak pozywają niewielki kościółek pod wezwaniem św. Hieronima.



Miejsce niezbyt często odwiedzane przez tutejszych, jeszcze rzadziej przez przejezdnych. Wokoło porozrzucane, równie zapomniane, nagrobki z przełomu XIX i XX wieku.



4 komentarze:

  1. Tekstu może niewiele w tym wpisie, ale zdjęcia oddają piękno tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra zdjęcia. Polska jest piękna, a tak mało o niej wiemy. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam docierać do takich miejsc, dostrzegać ich przeszłość. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce. Chyba muszę się zgłosić do Ciebie po dokładniejsza lokalizację :D

    OdpowiedzUsuń

Zdania złożone mile widziane, wszelkie wulgaryzmy w pełni tolerowane. Byle z głową. Dodając komentarz, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych przez witrynę.

Copyright © 2016 Po zbyrach i nie tylko , Blogger