września 04, 2017

Kościół w Białej

Kilka już razy przymierzałem się wykręcić do Białej, jednak nigdy nie było mi tam po drodze ni przy okazji. W końcu trafił mi się wyjazd dosłownie dwie wsie dalej, więc żal byłoby nie podjechać po tamtejsze skrzynki.


Zaparkowałem pod samym kościołem i w zasadzie bez wyciągania garmina poszedłem, jak po swoje. Sam kościół pochodzi z XVIII wieku, a w 1938 roku doczekał się rozbudowy. Fundatorem budowy był ówczesny właściciel wsi, sędzia łęczycki, niejaki Wilkanowski.



Na tyłach świątyni krzyż i pamiątkowa tablica poświęcona nieznanym bohaterom Powstania Styczniowego. Kilkaset metrów dalej, na cmentarzu parafialnym, mogiła poległych w okolicach wsi Kębliny w ramach Bitwy nad Bzurą.



Spoczywających tu Nieśmiertelnych pochowano pierwotnie w parku dworskim, przypominają o tym dwa kamienie ustawione obok drogi.


1 komentarz:

Zdania złożone mile widziane, wszelkie wulgaryzmy w pełni tolerowane. Byle z głową. Dodając komentarz, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych przez witrynę.

Copyright © 2016 Po zbyrach i nie tylko , Blogger